Działania marketingowe muszą być skrupulatnie zaplanowane, bo tylko to wróży im duży sukces. Niski współczynnik konwersji to najczęściej efekt nieodpowiednio zbudowanego lejka sprzedażowego, który może zniweczyć nawet najlepiej skonstruowaną kampanię marketingową. Właśnie dlatego warto poświęcić czas na przygotowanie elementów, wiodących do finalizacji transakcji. Zobacz jak tego dokonać krok po kroku. Zacznij sprzedawać skutecznie!
Lejek sprzedażowy? Lejek marketingowy? Lejek konwersji? Co to takiego?
W zasadzie każde z tych pojęć odnosi się do tego samego. Lejek sprzedażowy, nazywany lejkiem marketingowym lub lejkiem konwersji to narzędzie,
dzięki któremu można zwiększyć efektywność działań marketingowych. W praktyce lejek sprzedażowy to proces zmierzający do osiągnięcia celów – sprzedaży produktu
lub skorzystania z usług. Każdy lejek składa się z poszczególnych etapów, które różnią się od siebie charakterem komunikacji. Na początku przekaz jest miękki i edukacyjny.
W końcowej fazie natomiast teksty marketingowe są sprzedażowe i skłaniające do podjęcia działań.
Jak zbudowany jest lejek sprzedażowy?
Sama góra lejka jest jego najszerszą częścią, ponieważ skupia najwięcej klientów, którzy są określani jako leady sprzedażowe. Jest to szeroka grupa potencjalnych klientów.
W kolejnym etapie znajdziemy tylko i wyłącznie tych klientów, którzy są zainteresowani usługą. W ostatniej fazie lejek jest wąski, ponieważ wiele leadów zostało wyeliminowanych
na tym etapie. Na końcu zainteresowanie ma zostać przekute w realne działania za pomocą Call to Action. Oczywiście przy opisie metody użyliśmy dużego uproszczenia, ale przykład
obrazuje jak funkcjonuje ten model marketingowy i jak szerokie ma on zastosowanie we współczesnej sprzedaży. Nazwa lejek odnosi się do narzędzia, które znamy wszyscy. Używając
metaforycznego języka, to co wypływa z lejka to finalizacja transakcji. Odpowiednia konstrukcja lejka sprzedażowego pozwala na określenie długości danego cyklu sprzedażowego oraz
na stworzenie odpowiedniego planu umożliwiającego osiągnięcie danego celu biznesowego.
Jak zbudować lejek sprzedażowy?
Aby zbudować lejek sprzedażowy wystarczy skorzystać z darmowych lub płatnych narzędzi. Jeśli chcesz znaleźć potencjalnych odbiorców, promować lub sprzedawać swój asortyment
przez internet, czy zwiększyć sprzedaż to lejek będzie świetnym sposobem. Programy pozwalają dziś stworzyć prosty lub zaawansowany lejek i zintegrować go ze swoim sklepem internetowym
i bazą danych. Import produktów w pliku XLS to tylko kilka kroków. Narzędzie można edytować i optymalizować pod kątem Twoich potrzeb i możliwości. Co ważne lejek sprzedażowy można
kontrolować i wyciągać wnioski na każdym etapie procesu sprzedaży.
Czy już wiesz jak zwiększyć efektywność marketingowych działań? A więc do dzieła!